Jak zwiększyć sprzedaż dzięki filmom promocyjnym?
Część 2. Wskazówki dotyczące zwiększenia sprzedaży
Przewiduje się, że do 2021 r. wideo będzie stanowić aż 82% całego ruchu internetowego. Z tego powodu staje się zrozumiałe, że marketing oparty na filmach zaczyna zajmować czołowe miejsce we wszystkich kampaniach reklamowych i promocyjnych. W naszym krótkim poradniku chcemy przedstawić argumenty za stosowaniem wideo w działalności firmy i jego wpływie na poziom sprzedaży produktów i usług.
W części pierwszej omówiliśmy cechy wideo mające korzystny wpływ na skuteczność działań marketingowych firmy. W części drugiej zajmiemy się formatami filmów i ich oddziaływaniem na zwiększenie sprzedaży.
RODZAJE FILMÓW WIDEO PRZYDATNYCH DO ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY
Istnieje wiele różnych rodzajów filmów, które można wykorzystać, aby sprzedawać więcej produktów. Wybór właściwego formatu zależy od tego, czym handlujecie i jakiej grupie potencjalnych klientów składacie swoją ofertę. Przeanalizujmy różne typy wideo, aby stwierdzić, który z nich najlepiej pasuje do waszej marki.
1. Filmy demonstracyjne
Filmy demonstracyjne są dobrym wyborem, jeśli sprzedajecie oprogramowanie lub aplikację. Pozwalają zaprezentować dokładnie ich działanie za pomocą pokazu ekranowego. Jest to idealne rozwiązanie dla zdobywania nowych użytkowników, ponieważ odbiorcy lubią uczyć się przy pomocy wideo. 96% osób twierdzi, że obejrzało film wyjaśniający, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze.
2. Filmy interaktywne
Interaktywne wideo zaprasza widzów do brania udziału w waszych treściach, zamiast zapoznawania się z nimi w sposób bierny. Dzięki temu bardziej zapadają one w pamięć niż filmy klasyczne, a korzystający z nich widzowie częściej podejmują decyzję o zakupie. Klikalne punkty aktywne w takim wideo mogą pokazywać kluczowe informacje na każdym etapie podróży kupującego, a także dawać możliwość odwiedzenia innych stron, aby rozszerzyć swoją wiedzę.
3. Filmy o produktach
Film produktowy to po prostu wideo, które przedstawia wasz artykuł w akcji. Pomaga to rozwiać wątpliwości niektórych potencjalnych nabywców, a także skłania ich do podjęcia transakcji. Odbiorca przy zakupie pragnie zyskać pewność, czy produkt jest odpowiedni dla określonego celu, a także chce wiedzieć, jak najlepiej z niego korzystać.
Film produktowy wycieraczek podłogowych do samochodu dla firmy Geyer & Hosaja
4. Referencje
Dowód społeczny jest bardzo ważny, jeśli chodzi o zakupy online. Klienci chcą być w pełni przekonani o tym, że podejmują właściwą decyzję, dlatego szukają referencji przed dokonaniem transakcji. I choć recenzje oraz opinie na piśmie dobrze spełniają to zadanie, obejrzenie relacji użytkownika produktu, będącego – podobnie jak oglądający film – klientem firmy, wywiera na wahających się ogromny wpływ i najczęściej doprowadza do finalizowania procesu zakupu.
5. Wideo zachęcające do dodatkowych zakupów
Po dokonaniu przez klienta zakupu warto zastanowić się, o co jeszcze rozszerzyć ofertę, by skłonić go do następnego. Wyobraźmy sobie, że sprzedajecie samochody. Na rynku oferowanych jest wiele akcesoriów, w które można dodatkowo wyposażyć auto. Dzięki filmowi wideo klient ma możliwość zobaczenia ich po zamontowaniu w samochodzie. Przekaz nie musi być natarczywy, to jedynie okazja dla kupującego do zastanowienia się, czy chce wzbogacić swój nabytek.
6. Filmy instruktażowe
Jeśli okaże się, że klienci nie są pewni, jak prawidłowo korzystać z produktu, film instruktażowy może pomóc im to wyjaśnić. W ten sposób rośnie zadowolenie przyszłych kupujących i ich determinacja odnośnie dokonania zakupu.
NAJWAŻNIEJSZE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ZWIĘKSZANIA SPRZEDAŻY DZIĘKI WIDEO
Chociaż udowodniliśmy już, że marketing wideo jest skuteczną taktyką marketingową podejmowaną w celu zwiększenia sprzedaży, nie ma gwarancji odniesienia sukcesu przez każdy wyprodukowany film. Obszar ten cechuje się coraz większą konkurencyjnością, dlatego musicie w porę upewnić się, że tworzone wideo będzie skuteczne. Oto najważniejsze wskazówki, które pomogą wam to zrobić.
1. Wybierzcie optymalną długość czasu zaangażowania
Podczas tworzenia filmu możecie odnosić wrażenie, że jego długość jest czynnikiem drugorzędnym, a priorytet stanowi to, by przekazać w nim wszystko, co macie do powiedzenia. To błąd!
Okresy uwagi widza są krótkie. Musicie podać tylko najważniejsze informacje, najlepiej 3-4 kluczowe punkty, aby wzbudzić największe zainteresowanie i zachęcić odbiorców, aby chcieli dowiedzieć się więcej o waszej marce, produkcie lub usłudze. Zaangażowanie widza trwa 1-2 minuty.
Spot Restauracji Natura w nadmorskiej miejscowości Rozewie. Zdjęcia zrealizowano na terenie klienta w Rozewiu.
2. Opublikujcie wideo na YouTube
YouTube jest drugą najczęściej odwiedzaną witryną na świecie, więc jeśli chcecie zwiększyć sprzedaż, zdecydowanie powinniście opublikować tam swój film.
Dobra wiadomość jest taka, że bardzo łatwo to zrobić. Założenie konta na YouTube nic nie kosztuje i możecie opublikować tyle filmów, ile chcecie. YouTube nadaje się także doskonale do wykorzystania jako miejsce do hostowania stworzonego przez was filmu, gdy osadzacie go na prowadzonej przez siebie stronie.
3. Nie zapomnijcie o optymalizacji
Na YouTube jest mnóstwo filmów, z którymi będziecie musieli rywalizować o oglądalność. Aby zwiększyć szanse na wyróżnienie się, musicie zoptymalizować swoje wideo. Proces ten obejmuje:
- używanie słów kluczowych w tytule i opisie,
- tagowanie filmu,
- stworzenie angażującej uwagę miniatury.
Wszystko to może działać na waszą korzyść w odniesieniu do zwiększenia zaangażowania widzów, a ostatecznie efektywnej sprzedaży.
4. Udostępniajcie wideo
Im więcej osób zobaczy wasz film, tym większa szansa na sukces. Ale co sprawia, że wideo jest udostępniane? Stwierdzono, że ludzie chętniej dzielą się filmami, które opowiadają historię lub budzą emocje, a najlepiej jedno i drugie! Natomiast wideo nadmiernie wypełnione treściami promocyjnymi, będące formą reklamy wyraźnie skierowaną do potencjalnego klienta, są raczej niechętnie udostępniane.
5. Twórzcie filmy spersonalizowane
Klienci otrzymują coraz więcej od firm, a rosnącym w tym zakresie trendem jest personalizacja.
Filmy bezpośrednio adresowane do konkretnego klienta zyskują na popularności zarówno wśród sprzedawców, jak i konsumentów, osiągając niesamowite wyniki. Dla przykładu: Lenovo wysłał spersonalizowane wideo do swoich klientów poprzez e-mail w ramach kampanii świątecznej w 2017 roku. Zabieg ten czterokrotnie zwiększył współczynnik klikalności!
6. Nie zapominajcie o sprzęcie mobilnym
Według badań z 2018 roku, 34% osób ogląda filmy głównie na urządzeniach mobilnych, dlatego musicie upewnić się, że wasze wideo dobrze prezentuje się na ekranach o niskiej rozdzielczości.
7. Dołączcie do filmu wezwanie do działania
Jest to prawdopodobnie najważniejsza wskazówka dotycząca zwiększenia sprzedaży dzięki wideo. Jeśli nie powiecie widzom, co mają zrobić, prawdopodobnie nigdy nie dojdzie do zakupu.
Istnieje kilka różnych sposobów włączenia wezwania do działania w wideo. Możecie to zrobić, dołączając klikalny link, który przeniesie widzów do następnego kroku, albo stworzyć film interakcyjny.
W dwóch częściach naszego mini-poradnika zapoznaliśmy was z zagadnieniami związanymi ze zwiększeniem sprzedaży przez stosowanie w działaniach marketingowych filmów wideo. Temat jest znacznie szerszy, gdyż praktyka korzystania z tego medium trwa już od dłuższego czasu, a co za tym idzie – w sieci zdążył się nagromadzić bogaty materiał badawczy. Wszystko wskazuje jednak na to, że trend ten będzie się powiększał i rozpowszechniał. Warto więc zastanowić się nad rozpoczęciem swojej przygody z wideo.
Przeczytaj też: Jak zwiększyć sprzedaż dzięki filmom promocyjnym? Część 1. Dlaczego właśnie wideo reklamowe? >>
Warszawa
ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa
warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15
Anna Mazurek
Wrocław
ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław
wroclaw@festekipa.pl
tel. 71 307 37 57
Adam Wiśniewski
Poznań
ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań
poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15
Aleksandra Wójcicka
Kraków
ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków
krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15
Agnieszka Zielińska
Łódź
al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź
lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15
Marek Grabowski
Katowice
ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice
katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15
Martyna Kaczmarek
Gdańsk
ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk
gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04
Aneta Stępień
Gdynia
ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia
gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04