1
Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Relacja wideo z eventu – jak wykorzystać film do promocji?

• 79% przodujących marek stwierdza, że przekaz wideo jest gwarancją zwrotu z organizacji wydarzenia w charakterze marketingowym;

• II miejsce wśród przedsięwzięć marketingowych z użyciem wideo zajmują konferencje i szkolenia;

• 25% dystrybutorów biletów na imprezy prezentuje materiały wideo z zapowiedzią wydarzenia;

• 33% osób, których interesuje wydarzenie, nagrywa wideo lub robią zdjęcia podczas jego trwania;

• 67% – to stopień zaangażowania mocy przeglądarek internetowych w odtwarzanie przekazów wideo na świecie;

• 3x dłużej na YouTube niż na innych platformach trwa czynne zainteresowanie odbiorców przekazywaną treścią;

• 32 milionów widzów miesięcznie oglądało w 2018 roku przekazy wideo na Twitterze.

Przytoczone wyżej dane opublikowane zostały w tym roku przez jeden z najbardziej liczących się portali poświęconych sprawom marketingu w sieci, bizzabo.com.
 
Produkcja relacji wideo z eventów
 

EVENTY – SPOSÓB NA POZYTYWNE EMOCJE

Korzyści ze stosowania wideo we wszystkich rodzajach przedsięwzięć marketingowych są niezaprzeczalne, a szczególną pozycję wśród nich zajmują eventy, gdzie przekaz medialny staje się powoli wręcz koniecznością.

Komunikacja z klientami poprzez organizowane wydarzenia nie jest nowym zjawiskiem, chociaż intensywnie ewoluującym, głównie właśnie dzięki nowoczesnym technologiom. Takie osobiste spotkania są doskonałym narzędziem do kształtowania korzystnego wizerunku firmy i, co najważniejsze, do budowania długofalowych relacji z partnerami i klientami. Eventy wykorzystują emocje, a tylko one są w stanie trwale trafić do ludzkiej psychiki i pozostawić w niej uczucia sympatii i przywiązania.

We współczesnym wyścigu wprowadzania zmian i nowoczesnych rozwiązań coraz więcej uwagi poświęca się właśnie uczuciom. Umiejętne ich wykorzystanie staje się kluczem do skutecznej komunikacji marketingowej, w której imprezy stanowią obszar o wyjątkowo dużym potencjale.
Niezależnie od branży i specjalizacji, firmy poprzez eventy mogą tworzyć wyjątkowe, dedykowane wydarzenia w oparciu o swoje unikatowe cechy czy wartości. Ich podkreślanie, głównie przy użyciu specjalistycznych narzędzi komunikacji, może wywołać u odbiorców konkretne emocje i ukierunkować je na wzmocnienie wizerunku firmy, przywiązania do produktu czy też zwiększenia zaufania do marki.
 

Relacja dla marki Rossmann z rocznicowego eventu w Sopocie

 

WIDEO NON STOP

Przekaz medialny stosuje się na każdym etapie planowania i realizowania wydarzenia:

• PRZED – dopiero projektujemy strategię marketingową i zależy nam na maksymalnym wzbudzeniu zainteresowania i skłonienia odbiorców do np. zakupu biletów czy zapisaniu się na udział w konferencji;

1. Utwórz film z udziałem szerokiego spektrum zaangażowanych osób: od dyrektora firmy do organizatorów eventu lub kluczowych wolontariuszy. Powinien odpowiadać na pytanie, dlaczego widzowie powinni uczestniczyć w tym wydarzeniu. Dołącz konkretne wezwanie do działania (np. do zarejestrowania się na oficjalnej stronie).
2. Publikuj filmy promocyjne na YouTube, Facebooku, Twitterze, Instagramie i na swojej stronie internetowej oraz wykorzystuj osadzone linki w e-mailach informujących o wydarzeniu.
3. Promuj hashtagi wydarzenia, aby reklamować je za pośrednictwem wszystkich kanałów mediów społecznościowych.
4. Poproś „twarze” wydarzenia o stworzenie krótkich promocyjnych filmów o tym, co będą mówić w trakcie imprezy.
5. Utwórz kanał YouTube, aby zebrać te filmy w jednym miejscu.

W TRAKCIE trwania imprezy. Daj możliwość poznania szczegółów przebiegu wydarzenia osobom, które w nim nie uczestniczą. Przede wszystkim pozwoli im to odebranie panujących w jego trakcie nastrojów i emocji;

1. Twórz poklatkowe ujęcia z imprezy i konfiguruj tagi podczas wydarzenia.
2. Przesyłaj fragmenty wideo z wydarzenia do zewnętrznej publiczności w formacie spotkania hybrydowego lub jako transmisję internetową, aby zwiększyć zasięg wydarzenia.
3. Jeśli wydarzenie ma promować nowy produkt, utwórz wcześniej film, by prezentować go w trakcie relacji z eventu.
4. Nagraj wideo dla prasy. Komunikaty prasowe zawierające elementy wideo uzyskują 280% wzrost oglądalności.
5. Prowadź wywiady z zadowolonymi uczestnikami wydarzenia, aby wykorzystać je do promocji kolejnej edycji eventu.

• PO wydarzeniu – tu przekaz wideo jest okazją do utrwalenia wrażeń przez uczestników imprezy oraz zachęcenie osób niezdecydowanych do udziału w tego typu przedsięwzięciach w przyszłości. Istnieją szerokie możliwości wykorzystania filmów z treściami wygenerowanymi podczas wydarzenia w celu przedłużenia życia spotkania i promocji kolejnych eventów.

1. Zmontowane nagranie wideo z wydarzenia publikuj w stowarzyszeniach, sieciach firmowych lub internetowych oraz kanałach mediów społecznościowych, przypominając uczestnikom, jak dobrze się bawili i zachęcając innych do udziału w następnych imprezach. Filmy pozwalają pokazać, jak spektakularne było to wydarzenie: miejsce, wystrój, pokazy produktów, imponująca frekwencja, ekscytująca rozrywka i niesamowite tło muzyczne.
2. Często publikuj ten film na YouTube, aby dotrzeć do potencjalnie większej liczby odbiorców.
3. Filmy z kluczowymi sesjami można umieszczać na stronie internetowej przez cały rok, zapewniając regularną, świeżą zawartość witryny poprawiającą ruch w witrynie.
 

Damy Ognia 2019 – Międzynarodowe Pokazy Pirotechniki i Laserów

 

JEDNYM SŁOWEM: WIDEO!

Filmy angażują widzów, zwiększają retencję treści, są dostępne za pośrednictwem wielu urządzeń i mogą być łatwo udostępniane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wykorzystanie filmów może poprawić rankingi w wyszukiwarkach, a e-mail marketing zawierający odnośniki do wideo ma wysoki poziom śledzenia i wyższe współczynniki klikalności w porównaniu z tradycyjnymi metodami marketingowymi.
Koszty produkcji i dystrybucji wideo od momentu powstania do stworzenia gotowego produktu znacznie się zmniejszyły, przez co filmy stały się jednym z najbardziej opłacalnych sposobów promowania i budowania frekwencji na eventach.

Ekipa FestEkipa to grupa fachowców, którzy wiedzą, jak zrobić film gwarantujący sukces. Wideo reklamowe, promocyjne, szkoleniowe, rekrutacyjne, czy billboardy sponsorskie. Nakręcimy także wideorelację z eventu Twojej firmy. Sprawdź nasze portfolio oraz ofertę. Pracujemy na terenie całej Polski.
 
Produkcja relacji wideo z eventów
 

Warszawa

ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa
warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Anna Mazurek

Koordynator projektu

Wrocław

ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław
wroclaw@festekipa.pl
tel. 71 307 37 57

Adam Wiśniewski

Koordynator projektu

Poznań

ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań
poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Aleksandra Wójcicka

Koordynator projektu

Kraków

ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków
krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Agnieszka Zielińska

Koordynator projektu

Łódź

al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź
lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Marek Grabowski

Koordynator projektu

Katowice

ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice
katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Martyna Kaczmarek

Koordynator projektu

Gdańsk

ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk
gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Aneta Stępień

Koordynator projektu

Gdynia

ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia
gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Filip Gąsiorek

Prezes Zarządu

REALIZUJEMY ZLECENIA Z CAŁEJ POLSKI – JESTEŚMY W 16 MIASTACH

Wypracowaliśmy procedurę częściowo zdalnej realizacji zleceń. Postprodukcję realizujemy w siedzibie.
Materiał nagrywają operatorzy z 16 miast w Polsce. Dzięki temu mamy krótkie terminy realizacji.

mapa

Zasięg: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Radom, Sosnowiec, Toruń

Braliśmy udział w produkcjach dla firm: