1
Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Optymalizacja ekranów końcowych w filmach promocyjnych, reklamowych i wizerunkowych na YouTube

Na YouTube możecie używać wygodnych ekranów, stworzonych specjalnie z myślą o części końcowej waszego wideo. Narzędzie to ma za zadanie przypomnieć widzowi o najważniejszych treściach filmu, umożliwić mu podjęcie odpowiedniej akcji oraz dać możliwość promowania treści w innych obszarach sieci.

Produkcja filmów promocyjnych i reklamowych

Co to jest ekran końcowy?

Ekran końcowy to aktywne pole dodawane przy pomocy Creator Studio do filmu umieszczonego na waszym kanale. Można go zastosować tylko w obrębie ostatnich 5–20 sekund, ale dużym plusem jest szerokie pole do spersonalizowania zawartości. To wy decydujecie, jak długo będzie wyświetlany oraz jaki będzie jego rozmiar i położenie na ekranie.

Ekran końcowy wygląda jak przezroczysty prostokąt wypełniony dowolną treścią. Pojawia się w trakcie przesuwania nad nimi kursora i umożliwia odczytanie wizualnej wskazówki zachęcającej oglądających do dalszego działania.

YouTube pozwala umieścić cztery elementy na każdym ekranie końcowym:

  • Przycisk „Subskrybuj” – daje możliwość zapisania się do listy subskrybentów waszego kanału z poziomu ekranu końcowego.
  • Wideo lub lista odtwarzania – link do innego waszego filmu lub listy odtwarzania.
  • Kanał – odnośnik do innego kanału YouTube, który chcecie pokazać odbiorcom.
  • Witryna zewnętrzna – kieruje widzów do witryny powiązanej z waszym kanałem lub do zestawu witryn zatwierdzonych przez YouTube.

Na ekranie końcowym powinniście umieszczać nie więcej niż trzy takie aktywne elementy. Większa ich ilość źle wpłynie na wygląd zewnętrzny, sprawiając wrażenie bałaganu i niespójności. Widzowie, otrzymując do wyboru zbyt wiele opcji, często nie wybierają żadnej.

 

Film promocyjny z Pikniku serwisowego Porsche Centrum Sopot

 

Promowanie swojego kanału

Ekrany końcowe to świetny sposób na promowanie większej ilości treści, proponując oglądającym skorzystanie ze źródeł, do których odwołujecie się w filmie. Zapewniają również zgrabne zakończenie każdego wideo, dzięki czemu materiał wygląda na dopracowany i profesjonalny.

Możecie zwiększyć skuteczność tych ekranów, włączając werbalne wezwania do działania, a jego efekty monitorować przy pomocy karty analitycznej.

Ekrany ułatwiają stosowanie ważnej i sprawdzonej zasady marketingu wideo: wezwanie do działania powinno znajdować się na końcu filmu, a nie na początku lub w jego środku. Widz powinien bez rozpraszania uwagi obejrzeć zawartość i dopiero wtedy, gdy materiał się kończy, możecie przypomnieć mu, co oferujecie i ułatwić dotarcie np. do miejsca sprzedaży.

Jak zoptymalizować ekrany końcowe YouTube?

Dobrze wykonany ekran końcowy uzyskuje więcej kliknięć niż jakikolwiek inny link. Wasze wezwanie do działania powinno być jasne i przekonujące oraz logicznie powiązane z treścią filmu.

Oto kilka wskazówek dotyczących optymalizacji ekranów pod kątem ich wydajności:

Przemyślcie kwestię wezwania do działania
Zanim utworzycie swój film, nie zapominajcie o strategii marketingowej. Odpowiedzcie sobie na pytanie: „Po co tworzę to wideo?”

Czy waszym zamiarem jest:

  • Nakłonienie widzów do subskrybowania prowadzonego przez was kanału?
  • Reklama firmy?
  • Skierowanie oglądających na stronę, na której mogą dokonać zakupu?

Pamiętajcie o swoim celu i utwórzcie wideo w taki sposób, aby treść w sposób harmonijny go realizowała. Jeśli zrobicie to dobrze, wezwanie do działania na ekranie końcowym będzie kolejnym, naturalnym krokiem do wykonania przez widza.

Pamiętajcie o typie urządzenia
Jeśli wiecie, jakiego typu urządzenia do kontaktu z siecią używają wasi przyszli odwiedzający, koniecznie spełnijcie warunki techniczne, dzięki którym nie będą musieli zmieniać swoich przyzwyczajeń. Pamiętajcie przy tym, że poruszanie się po zbyt długich ścieżkach sprzedaży przy pomocy smartfona może być dla odbiorów kłopotliwe i zniechęcające.

Wyjaśnijcie widzowi, co ma zrobić
Jedną z najważniejszych rzeczy do wykonania na końcowym ekranie jest wyraźne podpowiedzenie widzowi sposobu dalszego postępowania. Powiedzcie mu dokładnie:

  • Co robić? – Kliknij.
  • Gdzie? – Tutaj.
  • Dlaczego? – W celu przeniesienia się do sklepu, zapisania się na listę subskrybentów itp.

Ustawcie elementy aktywne tak, by wyróżniały się wizualnie. Nie jest złym pomysłem dodawanie tekstu lub nawet znaków graficznych (takich jak strzałki), aby widzowie dokładnie zorientowali się, do czego służą przyciski. Jeśli nie będą wiedzieli dokąd zaprowadzi ich link, po prostu nie klikną w niego. Musicie więc wszystko wyjaśnić, a ponieważ ekran będzie wyświetlany przez maksymalnie 20 sekund, należy to zrobić szybko.

 

Film promujący ekspres do kawy The Nest Coffemaker firmy De’Longhi. Zdjęcia zrealizowano w studio filmowym w Gdańsku.

 

Dajcie widzom czas na kliknięcie
Jak już wspomnieliśmy, wasz ekran końcowy będzie wyświetlany tylko przez 20 sekund. To nie daje widzom zbyt dużo czasu na podjęcie decyzji. Jeśli umieszczacie w filmie jakieś wskazówki, powinny się one pojawić przed ekranem końcowym. Załóżmy na przykład, że na końcu wideo lektor mówi: „W celu uzyskania więcej informacji o naszej marce, kliknij tutaj, aby subskrybować nasz kanał YouTube”. W takim przypadku ekran końcowy nie powinien pojawić się na początku tego zdania, gdyż nikt nie kliknie przycisku, zanim nie skończy się komunikat. Zamiast tego niech ukaże się równocześnie z frazą „kliknij tutaj”. Da to widzom pełne 20 sekund na reakcję, co pomoże efektywnie zmaksymalizować skuteczność wezwania do działania.

Użyjcie parametrów UTM
Aby przeanalizować i zoptymalizować wydajność ekranów końcowych, musicie za ich pośrednictwem śledzić wszystkich odwiedzających witrynę. Aby to zrobić, wystarczy dodać parametr UTM na końcu linku do strony: ? utm_source = youtube & utm_medium = social & utm_campaign = ekran końcowy. Dzięki temu, po zalogowaniu się do danych analitycznych, możecie podzielić użytkowników na segmenty według źródła lub medium i zobaczyć dokładnie, co zrobili na waszej witrynie.

Unikajcie największego błędu
Polega on na tym, że ekran pojawia się przed zakończeniem filmu. Widzowie nadal będą słuchać i oglądać, ale nie klikną w żaden link, dopóki nie skończy się akcja lub lektor nie przestanie mówić. Wasz ekran końcowy zostanie w ten sposób zignorowany.

Produkcja filmów promocyjnych i reklamowych
Nie ma wątpliwości, że ekrany końcowe to przyszłość optymalizowania filmów na YouTube. Przekonajcie się, że są one łatwe do skonfigurowania i zrozumienia przez widzów. Postępując zgodnie z naszymi wskazówkami, możecie być pewni, że skuteczność waszego wideo znacznie wzrośnie.

Warszawa

ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa
warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Anna Mazurek

Koordynator projektu

Wrocław

ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław
wroclaw@festekipa.pl
tel. 71 307 37 57

Adam Wiśniewski

Koordynator projektu

Poznań

ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań
poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Aleksandra Wójcicka

Koordynator projektu

Kraków

ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków
krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Agnieszka Zielińska

Koordynator projektu

Łódź

al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź
lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Marek Grabowski

Koordynator projektu

Katowice

ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice
katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Martyna Kaczmarek

Koordynator projektu

Gdańsk

ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk
gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Aneta Stępień

Koordynator projektu

Gdynia

ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia
gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Filip Gąsiorek

Prezes Zarządu

WARSZAWA

ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa

warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

GDAŃSK

ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk

gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

ŁÓDŹ

al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź

lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

GDYNIA

ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia

gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

WROCŁAW

ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław

wroclaw@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

KATOWICE

ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice

katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

POZNAŃ

ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań

poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

KRAKÓW

ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków

krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15


REALIZUJEMY ZLECENIA Z CAŁEJ POLSKI – JESTEŚMY W 16 MIASTACH

Wypracowaliśmy procedurę częściowo zdalnej realizacji zleceń. Postprodukcję realizujemy w siedzibie.
Materiał nagrywają operatorzy z 16 miast w Polsce. Dzięki temu mamy krótkie terminy realizacji.

mapa

Zasięg: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Radom, Sosnowiec, Toruń

Braliśmy udział w produkcjach dla firm: