6
Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Film wizerunkowy – cena i przykłady skutecznych produkcji

Rozważasz stworzenie filmu wizerunkowego dla swojej firmy? Bardzo dobrze! To skuteczna, kreatywna, oryginalna i nadal świeża forma zaprezentowania się w Internecie. Zanim jednak przystąpisz do działania, powinieneś uświadomić sobie kilka podstawowych zasad dotyczących produkcji takiego wideo.
 
Produkcja filmów wizerunkowych
 

Określenie celu i adresatów filmu

Przede wszystkim Twoje wideo wizerunkowe musi mieć określony kierunek i być skierowane do konkretnej grupy. Musisz mieć świadomość, że Twój film wielu osobom po prostu się nie spodoba. Jeśli nie będą to osoby z Twojej docelowej grupy, nie masz się czym martwić. Bardzo istotne jest ustalenie adresata klipu, czyli wąskiej grupy, która jest Twoim marketingowym celem. Pod pojęciem “wąska grupa” nie kryje się jej liczebność, a dopracowanie profilu tych osób z uwzględnieniem wielu informacji takich jak: wiek, płeć, wykształcenie, pochodzenie, wykonywany zawód, zainteresowania itp.

Adresatami tego filmu są rodzice uczniów poszukujący odpowiedniej dla nich uczelni wyższej:

Ta wersja dotyczy tej samej uczelni, ale jest skierowana do samych studentów:

Oba filmy są przykładem konsekwentnego stosowania się do tej reguły. Ekipa, która je stworzyła, poświęciła wiele czasu na opracowanie konkretnej grupy docelowej i dopasowanie do niej formy i treści zawartych w wideo. Wyszczególniono dwie grupy, do których powinien trafić przekaz filmu: rodzice oraz potencjalni uczniowie. Połączenie tych dwóch, zgoła różnych przekazów mogło okazać się zbyt ryzykowne. Dzieli je jednak różnica całego pokolenia, zwracają uwagę na różne aspekty oferty uczelni. Zdecydowano się więc na stworzenie dwóch odrębnych filmów.

Obudzenie emocji widza

Wiele filmów wizerunkowych skupia się na recytacji faktów, cech danej firmy i korzyści wynikających ze współpracy z nią. Niejednokrotnie udowadniano, że wszystkie nasze decyzje zakupowe są podejmowane pod wpływem emocji.

Wideo, które tylko wyłuszcza zalety danej firmy, nie jest całkowicie nieskuteczne, lecz czy zostanie zapamiętane?

Włącz do swojego filmu elementy emocjonalne, opowiedz konkretną historię, która poruszy, rozbawi, zaskoczy i przede wszystkim zainteresuje.

Historia Jamiego Leala – mówcy, przedsiębiorcy, trenera biznesu to naładowane emocjami wideo, od którego trudno się oderwać i na pewno zapada w pamięć. Oglądając je, zapominamy, że to film wizerunkowy, ale podświadomie chcemy dołączyć do tego świata, poznać jego bohatera, współpracować z nim. Jest szczery, otwarty i pokazuje, że jest takim samym człowiekiem jak my wszyscy.

„Mówienie” obrazem

Film jako narzędzie marketingowe potrafi przekonać klienta szybciej niż jakikolwiek inny nośnik. Jest w pewnym sensie “środkiem transportu informacji” i to nie byle jakim środkiem, bo wyjątkowo szybkim i skutecznym. Pozwala jednocześnie pokazać, opowiedzieć i dodatkowo oddziałuje na wyobraźnię, wpływa na emocje, motywuje i pobudza do działania.

Siła obrazu jest tak ogromna, że niekiedy nie trzeba nawet dodawać do niego zbyt wielu słów. Takie rozwiązanie wybrali twórcy filmu wizerunkowego stworzonego dla Rivendale:

Wideo prezentuje luksusowe nieruchomości i docelowo ma zachęcić widzów do kupna ich.

Firma sprzedaje nie tylko luksusowe domy, ale też określony styl życia. Żaden opis nie byłby tak sugestywny jak to, co widzimy na ekranie.

Klient jest najważniejszy

Prosta zasada, trzymanie się której pozwoli osiągnąć sukces Twojego filmu.

Podstawową potrzebą klientów jest rozwiązanie ich problemów

Kiedy klienci oglądają film wizerunkowy promujący jakiś produkt lub markę, nie robią tego, by zobaczyć historię firmy, historię stworzenia danego produktu, ani by poznać Ciebie. Oni szukają rozwiązania konkretnego problemu i jeśli nie znajdą go w Twoim filmie, zapomną o nim i będą szukać dalej… Najprawdopodobniej u konkurencji. Tworząc film tego typu powinieneś “założyć buty klienta”, czyli starać się myśleć jak on.

Prosty przykład takiego podejścia to film stworzony dla pewnej agencji nieruchomości:

Na początku pojawia się pytanie, czyli problem klienta: Jak wybrać agencję nieruchomości? Reszta filmu to rozwiązanie tego problemu podane poprzez pokazanie historii pewnej kobiety.

Pokaż ludziom coś co się im przyda, pozwoli im zobaczyć samych siebie w tym filmie i podaj im skuteczne, a zarazem unikalne rozwiązanie konkretnych problemów

Doświadczony producent

Jeśli planujesz stworzenie filmu wizerunkowego, a na co dzień się tym nie zajmujesz, musisz powierzyć to zadanie profesjonalnej firmie.

Wybór odpowiedniego domu produkcyjnego jest istotny, ponieważ zależny od niego sukces Twojego filmu

Profesjonaliści doradzą Ci w kwestii koncepcji filmu, pomogą stworzyć scenariusz, wybrać obsadę, muzykę, lektora. Pomogą tez dystrybuować film i załatwią wszelkie formalności związane z licencjami muzycznymi, zakupem zdjęć itp. Przy wyborze kieruj się przede wszystkim doświadczeniem zespołu, portfolio i rekomendacjami innych firm.

Cena spotów wizerunkowych

Nie da się jednoznacznie określić kosztu wykonania takiego wideo. Tak jak w przypadku każdego innego filmu, ostateczna cena będzie uzależniona od wielu czynników, jak aktorzy, lokalizacja zdjęć, liczba dni zdjęciowych, popularność głosu lektora i podkładu muzycznego. Stałymi elementami wyceny jest oczywiście profesjonalny sprzęt i praca ludzi. Najlepiej od razu ustal ile pieniędzy jesteś w stanie zainwestować w produkcję filmu, a następnie postaraj się stworzyć koncepcję filmu, która bez obniżenia jakości będzie w stanie zaprezentować Twoją firmę jak najbardziej skutecznie.

 
Produkcja filmów wizerunkowych
 

Warszawa

ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa
warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Anna Mazurek

Koordynator projektu

Wrocław

ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław
wroclaw@festekipa.pl
tel. 71 307 37 57

Adam Wiśniewski

Koordynator projektu

Poznań

ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań
poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Aleksandra Wójcicka

Koordynator projektu

Kraków

ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków
krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Agnieszka Zielińska

Koordynator projektu

Łódź

al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź
lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Marek Grabowski

Koordynator projektu

Katowice

ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice
katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Martyna Kaczmarek

Koordynator projektu

Gdańsk

ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk
gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Gosia Gburczyk

Koordynator projektu

Gdynia

ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia
gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Filip Gąsiorek

Prezes Zarządu

WARSZAWA

ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa

warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

GDAŃSK

ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk

gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

ŁÓDŹ

al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź

lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

GDYNIA

ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia

gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

WROCŁAW

ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław

wroclaw@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

KATOWICE

ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice

katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

POZNAŃ

ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań

poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

KRAKÓW

ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków

krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15


REALIZUJEMY ZLECENIA Z CAŁEJ POLSKI – JESTEŚMY W 16 MIASTACH

Wypracowaliśmy procedurę częściowo zdalnej realizacji zleceń. Postprodukcję realizujemy w siedzibie.
Materiał nagrywają operatorzy z 16 miast w Polsce. Dzięki temu mamy krótkie terminy realizacji.

mapa

Zasięg: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Radom, Sosnowiec, Toruń

Braliśmy udział w produkcjach dla firm: