6
Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Film rekrutacyjny – 8 błędów, których nie możesz popełnić

Filmy rekrutacyjne dla firm stają się coraz popularniejszym sposobem pozyskiwania pracowników. To skuteczna metoda angażowania osób poszukujących pracy do szukania informacji na temat przedsiębiorstwa i jego możliwości. Wideo rekrutacyjne pomaga kandydatom zobaczyć. jak naprawdę wygląda praca w Twojej firmie. Dzięki temu mogą sprawdzić, czy pasują do tego miejsca. Poszukujący pracy to również użytkownicy Internetu i, jak wszyscy, lubią przeglądać np. kanały YouTube w poszukiwaniu nowych, ciekawych klipów. Użycie filmu w procesie rekrutacji nie tylko bardziej wyeksponuje Twoją ofertę pracy, ale też zwiększy szansę na pozyskanie najlepszych pracowników. Zanim jednak na poważnie weźmiesz się za tworzenie filmu, przeczytaj uważnie naszą listę najczęstszych błędów popełnianych przy tego typu produkcji:
 
Produkcja filmów rekrutacyjnych
 

1. Brak strategii

Nie możesz zacząć tworzyć filmu rekrutacyjnego nie mając na niego konkretnego pomysłu. Musisz zastanowić się i określić, do kogo kierujesz swój przekaz i jaka forma będzie dla niego odpowiednia.

Ten film zdecydowanie został stworzony w oparciu o konkretny pomysł. Nie jest to nic skomplikowanego, ale na tym właśnie polega jego siła przebicia. Powtarzane w kółko “This is” nie męczy. Oglądając go czujemy się, jakbyśmy rzeczywiście byli oprowadzani po całej firmie pierwszego dnia pracy. Zastajemy ludzi w ich codziennych sytuacjach, poznajemy “firmowe rytuały”, czujemy się częścią tego zespołu.

2. Film skierowany do wszystkich

Powiedzmy, że poszukujesz obecnie do swojej firmy inżynierów i specjalistów sprzedaży. To zupełnie inne grupy, do których nie możesz skierować jednego przekazu. Inaczej należy komunikować się z fachowcami, inaczej z kandydatami na stanowisko obsługi klienta.

Widz musi czuć, że to przekaz skierowany właśnie do niego

Przykład:

Film rekrutacyjny filmy Starbucks skierowany do studentów i absolwentów, którzy chcą rozpocząć swoją karierę. Wideo pokazuje, że Starbucks to doskonałe miejsce do nauki, rozwoju i zdobywania doświadczenia.

Film rekrutacyjny musi być jak najbardziej zindywidualizowany i skierowany do konkretnej grupy

W przypadku dwóch różnych stanowisk najlepiej jest stworzyć dwa osobne filmy. W przeciwnym razie Twój przekaz nie będzie jasny, kandydaci mogą być zdezorientowani i w rezultacie zniechęceni do udziału w rekrutacji.

3. Ubarwianie rzeczywistości

Jednym z zadań wideo rekrutacyjnego jest dostarczenie potencjalnym kandydatom wiedzy na temat warunków pracy w firmie.

Obraz, który pokażesz, musi być zgodny z rzeczywistością

Tworzenie nieprawdziwego obrazu firmy tylko na potrzeby filmu to poważny błąd, ponieważ kłamstwo ma krótkie nogi. Rozczarowany pracownik nie zostanie u Ciebie długo i kosztowny proces rekrutacji oraz szkoleń będziesz musiał zaczynać od początku.

Przykład:

Film stworzony przez producenta oprogramowania skupia się na pokazaniu rzeczywistego środowiska pracy. Pozwala kandydatom zajrzeć do każdego zakamarka firmy, ukazuje zgrany zespół, który razem nie tylko pracuje, ale też odpoczywa i dobrze się bawi.

4. Brak naturalności

Nie ma nic bardziej odpychającego niż wideo rekrutacyjne, w którym każdy recytuje wyuczoną kwestię.

Pozwól, aby Twoi pracownicy powiedzieli coś od siebie

Zacznij od podstawowego pytania “Dlaczego lubisz tu pracować?”. Ich autentyczne reakcje i odpowiedzi będą najlepszą rekomendacją dla Twojej firmy.

Przykład:

Film, w którym pracownicy dają swojej firmie referencje z pierwszej ręki. Ich słowa są proste i przekonujące. Mówią o możliwości rozwoju zawodowego i warunkach pracy. Szczere relacje pracowników wzbudzają większe zaufanie w kandydatach niż wypowiedzi właścicieli i przełożonych.

5. Film jest zbyt długi

Średnia długość najpopularniejszych filmów na YouTube to dwie minuty. To zasada, która odnosi się do większości filmów. Żeby uniknąć rozproszenia widza i znudzenia go postaraj się nie przekraczać tej granicy czasowej.

Przykład:

Film firmy Humana znalazł się w naszym zestawieniu nie tylko ze względu na jego optymalną długość, ale też po to, by zwrócić Twoją uwagę na zawarte na końcu konkretne instrukcje dotyczące sposobu aplikowania do firmy.

6. Schematyczność

Być może to Twoje pierwsze wideo rekrutacyjne, dlatego oglądasz wiele takich filmów  w sieci i starasz się na nich wzorować. To niekoniecznie jest dobre rozwiązanie. Żeby Twój film został odnaleziony i przede wszystkim zapamiętany przez widzów musi się wyróżniać. Masz zgrany zespół pracowników, ciekawe pomysły? Wykorzystaj to! Pokaż, że Twoja firma nie jest szablonowa, że tutaj ludzie naprawdę się znają, lubią i nie traktują pracy tylko jak obowiązek.

Przykład:

Film Life at Shopify to doskonały przykład wyjścia poza schematy. Jest świeży, naturalny i przede wszystkim uniwersalny. Firma może używać go bowiem wielokrotnie, rekrutując ludzi na rożne stanowiska.

8. Pominięcie strategii dystrybucji

Nie można zapominać o tym, że samo stworzenie profesjonalnego filmu to tylko częściowy sukces.

Nie mniej ważne, a nawet ważniejsze, jest odpowiednie przemyślenie strategii dystrybuowania go.

Taki plan powinien powstać jeszcze przed scenariuszem filmu. Należy ustalić gdzie będziesz udostępniał film (np. YouTube, Vimeo). Następnie wybierz dodatkowe miejsca emisji. Dobrym pomysłem jest np. zakładka “kariera” na stronie firmowej.
 
Produkcja filmów rekrutacyjnych
 

Warszawa

ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa
warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Anna Mazurek

Koordynator projektu

Wrocław

ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław
wroclaw@festekipa.pl
tel. 71 307 37 57

Adam Wiśniewski

Koordynator projektu

Poznań

ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań
poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Aleksandra Wójcicka

Koordynator projektu

Kraków

ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków
krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Agnieszka Zielińska

Koordynator projektu

Łódź

al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź
lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Marek Grabowski

Koordynator projektu

Katowice

ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice
katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

Martyna Kaczmarek

Koordynator projektu

Gdańsk

ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk
gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Gosia Gburczyk

Koordynator projektu

Gdynia

ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia
gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

Filip Gąsiorek

Prezes Zarządu

WARSZAWA

ul. Elektoralna 13 lok 121
00-137 Warszawa

warszawa@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

GDAŃSK

ul. Wassowskiego 12/27
80-225 Gdańsk

gdansk@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

ŁÓDŹ

al. Kościuszki 80/82
90-437 Łódź

lodz@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

GDYNIA

ul. Łowicka 32
81-504 Gdynia

gdynia@festekipa.pl
tel. 58 380 08 04

WROCŁAW

ul. Leszczyńskiego 4 lok 29
50-078 Wrocław

wroclaw@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

KATOWICE

ul. Sobieskiego 11 lok. CD18
40-084 Katowice

katowice@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

POZNAŃ

ul. Taczaka 24 lok 103
61-819 Poznań

poznan@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15

KRAKÓW

ul. Kalwaryjska 69
30-504 Kraków

krakow@festekipa.pl
tel. 22 299 12 15


REALIZUJEMY ZLECENIA Z CAŁEJ POLSKI – JESTEŚMY W 16 MIASTACH

Wypracowaliśmy procedurę częściowo zdalnej realizacji zleceń. Postprodukcję realizujemy w siedzibie.
Materiał nagrywają operatorzy z 16 miast w Polsce. Dzięki temu mamy krótkie terminy realizacji.

mapa

Zasięg: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Radom, Sosnowiec, Toruń

Braliśmy udział w produkcjach dla firm: